شهید احمد شریفی
تاریخ تولد: 1345/09/25
تاریخ شهادت: 1365/12/14
محل شهادت: شلمچه

 نوع ایثار: شهید  
 نام: احمد نام خانوادگی: شریفی
 نام پدر: حسنعلی نام مادر: –
 تاریخ تولد:۱۳۴۵/۰۹/۲۵ تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۲/۱۴
 وضعیت تاهل: مجرد دین و مذهب: اسلام-شیعه
 نحوه شهادت: اصابت ترکش به سر توسط دشمن عملیات: –
 محل شهادت:شلمچه محل تولد: فارس-داراب
 محل دفن: گلزار شهدای لایزنگان مسئولیت در جبهه:رزمنده (جهادگر،‌ سنگر ساز)
 تحصیلات: ابتدایی رده اعزام کننده: پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی

وصیتنامه شهید والامقام احمد شریفی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«قسمتی از وصیت نامه شهید احمد شریفی»

به نام خدایی که انسان را خلق کرد، وصیت نامه خود را شروع می کنم.

همه ما می دانیم که انسان روزی به دنیا می آید و روزی از دنیا خواهد رفت، پس چه بهتر که در راه اسلام و قرآن کشته شویم تا در فردای قیامت جلو امام حسین(ع) و یارانش شرمنده و خجالت زده نباشیم. من آنقدر به جبهه می روم و می جنگم تا این که یا کشور اسلامی به پیروزی نهایی برسد، یا به شهادت برسم.

پدرجان؛ اگر شهادت نصیبم شد و به شهادت رسیدم، ناراحتی زیاد به خود راه ندهید، شکر خدا کنید که توانستید فرزندی را تربیت کنید که امروز در راه اسلام و قرآن فدا کنید.

پدرجان؛ شما در فردای قیامت جلو امام حسین(ع) و یارانش شرمنده نیستید. به مادرم نیز بگویید: ناراحتی زیاد به خود راه ندهد، هر چند که داغ فرزند برای شما سخت است و تحمل آن را ندارید.

اما مادرجان؛ شما مانند مادر وهب باش که با سر کشته ی فرزندش، یکی دیگر از مشرکین را کشت.

به خواهرانم بگویید: که ناراحتی زیاد به خود راه ندهید. همانند حضرت زینب(س)، زینب وار رسالت خون برادر را بر عهده بگیرید. حجاب خود را نیز رعایت کنید، نمازتان را سر وقت بخوانید و اگر هم خواستید گریه کنید، به یاد امام حسین(ع) گریه کنید.

وصیتی به برادران، ای جوانان! نکند در رختخواب ذلت بمیرید، که حسین(ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا! خدای نخواسته در غفلت بمیرید، که علی(ع) در محراب عبادت شهید شد.

ای برادران؛ حضورتان را در جبهه های حق علیه باطل ثابت نگه دارید، در امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و صداقت و اخلاص خود را حفظ کنید. جبهه ها را خالی نگذارید.

و نیز وصیتی به مادران، ای مادران! مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید، که فردا در محضر خدا نمی توانید جواب زینب(س) را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود. همه مثل خاندان وهب، جوانانتان را به جبهه های نبرد بفرستید و حتی جسد او را هم تحویل نگیرید. زیرا مادر وهب فرمود:«سری را که در راه خدا داده ام، پس نمی گیرم.» (پایان)

سلام مرا به امام عزیزم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم، سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد. با خداوند پیمان می بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین (ع) همراه باشم و سنگر او را خالی نکنم، تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامی امام زمان(عج) به اجرا درآید.

پایان

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار- از عمر ما بکاه و به عمر او بیفزای.

احمد شریفی، فرزند حسن

۱۳۶۲/۱۱/۱

 

متن زندگی نامه و خاطرات این شهید در اختیار سامانه قرار ندارد؛ در صورت اطلاع لطفا با ما در ارتباط باشید.

    درصورت هرگونه سوال و راهنمایی با شماره زیر تماس حاصل فرمائید
    ۰۹۱۷۱۳۰۱۷۴۸

    Leave a Reply