Generic filters
Exact matches only

آیا میدانید؟

در این بخش می توانید آمارهای جالبی از شهدا و ایثارگران داراب مشاهده کنید. به عنوان مثال:‌آیا می دانید چه تعداد شهید دارابی مدرک دکترا داشته اند؟ یا رزمنده ای با 80 ماه جبهه!

  1. تعداد جانبازان و اسرای داراب؟
    در شهرستان داراب ۲۳ جانباز ۷۰ درصد، ۳۲۱ نفر بالای ۲۵ درصد و ۹۶۰ نفر جانباز زیر ۲۵ درصد وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر فوت شده اند. همچنین تعداد ۴۸ رزمنده دارابی در دوران دفاع مقدس به اسارت دشمن بعثی در آمده اند.

     

  2. اولین شهید داراب در دوران دفاع مقدس؟

    اولین شهید «دوران دفاع مقدس» در داراب اسماعیل زراعت پیشه می باشد. وی درجه دار ارتش جمهوری اسلامی بوده و در تاریخ اول مهر ماه سال ۱۳۵۹ در منطقه دویرج دهلران به شهادت رسیده است. جسد اولین شهید داراب در دوران دفاع مقدس مفقود می باشد.

  3. اولین جانباز داراب کیست؟

    اولین جانباز شهرستان داراب در دوران دفاع مقدس بیژن قنبری معصوم آبادی است. وی در سال ۱۳۵۸ به خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی دوره آموزشی در پادگان ۰۵ کرمان در سال ۱۳۵۹ نیروی مرکز پیاده شیراز شد.وی در تیر ماه ۱۳۵۹ در قالب گردان رزمی به نوار مرزی فکه اعزام و مشغول خدمت شد. قنبری با آغاز جنگ تحمیلی در پاسگاه مرزی فکه همراه با دیگر همرزمانش مشغول پاسداری از ایران اسلامی بود.

  4. بیشترین فراوانی نام شهدا چه اسمی است؟

    نام “محمد” با تعداد فراوانی ۲۳ بیشترین نام را در بین شهدای داراب به خود اختصاص داده است که بعد از آن نام های “حسین” با ۲۲ و “حسن” با ۱۸  رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده است.

  5. بیشترین آمار شهدای داراب در چه روزی ثبت شده است؟

    بر اساس آمار ها ۱۹ فروردین ۱۳۶۶ تعداد ۲۱ رزمنده دارابی در منطقه شلمچه به شهادت رسیدند که بیشترین تعداد شهدای این شهرستان در یک روز می باشد و بعد از آن روز ۲۷ بهمن ماه ۶۴ در منطقه فاو- ام القصر تعداد ۲۰ نفر رزمنده دارابی در یک روز شهید شدند.