
| نوع ایثار: شهید | |
| نام: کهزاد | نام خانوادگی: مرتضوی |
| نام پدر: نوراله | نام مادر: – |
| تاریخ تولد:۱۳۴۹/۰۴/۲۰ | تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۲/۲۴ |
| وضعیت تاهل: مجرد | دین و مذهب: اسلام-شیعه |
| نحوه شهادت: – | عملیات: کربلای۵ |
| محل شهادت:شلمچه | محل تولد: فارس-داراب |
| محل دفن: – | مسئولیت در جبهه:- |
| تحصیلات: ابتدایی | رده اعزام کننده: بسیجی |
وصیتنامه شهید والامقام کهزاد مرتضوی
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ»[۱]
«اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله»
در حالی رهسپار جبهه شده ام، که شهادت بر یکتایی خداوند داده و گواهی می دهم که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده اوست و به امامت حضرت علی(ع) و یازده فرزند معصومش گردن نهاده ام و به فرمان روح خدا، خمینی بت شکن راهی جهاد با کفار شدم و به ندای«هل من ناصر» حسین شهید(ع) که بر زبان فرزندش امام امت جاری است، لبیک گفته و عاشقانه تصمیم گرفتم با کفار و دشمنان خدا بجنگم.
خدایا؛ تو را سپاس می گویم که به من توفیق دادی تا در راهت نبرد کنم و دشمنانت را از بین ببرم. خدایا؛ در این زمان که تمام اسلام، با تمام کفر در جنگ است، ما را کمک کن تا پرچم«لا اله الا الله و محمد رسول الله و علیا ولی الله» را در کشور عراق و سراسر جهان به اهتزاز در آوریم.
خدایا؛ به یاری دین تو برخاسته ایم، پس همان گونه که در قرآنت وعده دادی، ما را یاری کن تا دین اسلام پیروز شود.
خدایا؛ چقدر خوشحالم که به این بنده حقیرت عنایت فرمودی و افتخار نبرد در راه دینت را نصیبم کردی.
خدایا؛ خوشحالم، چون اولین قطره خون شهید که بر زمین می ریزد، تمامی گناهان او بخشیده می شود.
و اینک پیامی به مردم شهید پرور و حزب الله:
اولین پیام که پیام همه شهدا است؛ پیروی و اطاعت بی چون و چرا از دستورات حضرت امام خمینی، که نایب بر حق حضرت امام زمان(عج) است. قرآن را تنها نگذارید و زیاد بخوانید و روی معنی آیات تکیه کنید، تا به سعادت ابدی دست پیدا کنید. چون قرآن انسان را به سوی خدا هدایت می کند، قرآن کلام خداست. بوسیله قرآن با خدا مناجات کنید و با خدا سخن بگویید، که یاوری و همدمی در دنیا و آخرت جز خدا پیدا نخواهید کرد.
قدر خانواده های شهدا را بشناسید، چون خانواده های شهدا مایه عزت اسلام هستند و اسلام به این خانواده ها افتخار می کند. رسول خدا (ص) به این خانواده ها افتخار می کند. امام حسین(ع) به این خانواده ها افتخار می کند. فاطمه زهرا (س) به این خانواده ها افتخار می کند، چون فرزندش امام حسین(ع) را شهید کردند، چون فرزندش امام حسن(ع) را شهید کردند. چون خود اینها خانواده شهید هستند.
خانه شهدا، خانه خداست، مانند مسجد است. چون خدا فرموده که:«من جانشین شهید در خانواده اش هستم»، بنابراین خانه شهدا هم ارزش زیادی دارد، مانند مسجد است. جایی هست که شهید در آنجا راه می رفته و می خوابیده و عبادت می کرده و همه اینها بوسیله شهید مقدس شده اند.
ای مردم؛ فرزند زهرا(س)، امام زمان(عج) را در جبهه ها تنها نگذارید. چون او فرمانده رزمندگان اسلام است و صدای «هل من ناصر» او بلند است، به کمکش بشتابید و او را تنها نگذارید.
در آخر پیامی برای شما پدر و مادر گرامی ام دارم، از شما می خواهم که در عزای من گریه نکنید، چون امام زمان(عج) و حضرت فاطمه(س) را ناراحت خواهید کرد.
و از شما می خواهم که دو برادرم را تا جایی که می توانید به مدرسه بفرستید، تا در آینده ادامه دهنده راه تمام شهدای اسلام باشند. و خواهرانم را طوری تربیت کنید که چون حضرت زینب(س) باشند و از شما می خواهم که برای رضای خدا هم که شده، مرا حلال کنید. در پایان:
خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.
والسلام
بنده حقیر، کهزاد مرتضوی
۱۳۶۵/۹/۲۹
[۱]. صف، آیه۴.
متن زندگی نامه و خاطرات این شهید در اختیار سامانه قرار ندارد؛ در صورت اطلاع لطفا با ما در ارتباط باشید.