شهید عباس دولتخواه

شهید عباس دولتخواه
تاریخ تولد: 1349/02/24
تاریخ شهادت: 1365/12/04
محل شهادت: شلمچه

 نوع ایثار: شهید  
 نام: عباس نام خانوادگی: دولتخواه
 نام پدر: علی اصغر نام مادر: –
 تاریخ تولد:۱۳۴۹/۰۲/۲۴ تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۲/۰۴
 وضعیت تاهل: مجرد دین و مذهب: اسلام-شیعه
 نحوه شهادت: اصابت تیر مستقیم به گلو عملیات: –
 محل شهادت:شلمچه محل تولد: فارس-داراب
 محل دفن: گلزار شهدا داراب مسئولیت در جبهه:رزمنده
 تحصیلات: ابتدایی رده اعزام کننده: بسیج
 رشته هنری: تئاتر

وصیتنامه شهید والامقام عباس دولتخواه

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وصیت نامه بنده گنهکار درگاه خدا و سرباز آقا امام زمان(عج)، عباس دولتخواه

«الا و من کان فینا باذلا مهجته موطنا علی لقاء الله نفسه فلیزحل معنا فانی راحل قریب»[۱]

«آگاه باشید، هر کس حاضر است که خون پاک قلب خود را در راه ما بذل کند (مجانی و بدون منت) و خود را برای دیدار خداوند آماده کرده، با ما حرکت کند، که من بزودی حرکت می کنم.»

«اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله»

با سلام و درود به منجی عالم بشریت، آقا امام زمان(عج) و سلام بر حسین(ع) و رقیه حسین(ع) و زینب حسین(ع) و فاطمه زهرا(س)، مادر امام حسین(ع) و سلام بر خمینی این ذریه زهرا(س) و قلب تپنده تمامی مستضعفان جهان و سلام بر یاران حسین(ع) و یاران خمینی و سلام بر شهدا از جنگ بدر رسول خدا(ص) تا عملیاتهای والفجر.

این وصایا از طرف دوست خیرخواه و کوچک شما، عباس، پذیرا باشید.

اول سخنی به مردم عزیز و همیشه در صحنه:

ای مردمی که همچون کوهی استوار در برابر مشکلات و نارسایی ها مقاومت می کنید. پیرمردها مانند حبیب بن مظاهر و زنها، فاطمه گونه و خواهران مانند زینب(س) و ام کلثوم و خواهران کوچک مانند رقیه حسین(ع) و برادران مانند علی اکبر و قاسم داماد و بچه های کوچک مانند علی اصغر و محسن(ع) که همچون شیری خروشان با یزیدیان به پیکار مشغولید، به شما توصیه می کنم:

که با تکیه به«الله» و خدایی که به بندگانش در قرآن مژده پیروزی و فتح داده است که مستضعفان روزی وارث زمین خواهند شد. با این فرموده خدا در قرآن، باید اعمالتان را خالص و پاک و بی ریا کنید و خودتان را به آفریدگارتان نزدیک کنید.

ای مردم پاک نیت و قوی دل! همیشه هر کاری که می خواهید انجام دهید با احکام و دستورات اسلام وفق دهید و بعد آن را عمل کنید.

ای مردم فداکار، عزیز و جان بر کف! شما در این دنیا وقتهای زیادی دارید، از این موقعیت های طلایی استفاده کنید و هر روزتان با روز قبل فرق داشته باشد. یعنی اعمالتان نسبت به دیروزتان، خوبتر باشد و قلب آقا امام زمان(عج) را از خود خشنود بدارید. بیدار باشید، نگذارید گرگ صفتها این جامعه اسلامی که با رنج و تلاش و با خونهای عزیزانتان به ارمغان آورده اید را تباه کنند و به آنها فرصت توطئه کردن ندهید که خدا با شما است.

این جامعه، باید از خورشید هم در جهان نورانی تر باشد. ای مردم مهربان و عزیزم؛ با خدا عهد و پیمان ببندید که همه اعمالتان را پاک و با خلوص نیت انجام دهید. اول از خودتان شروع کنید و خودتان را از گناهان گذشته پاک کنید. مگویید چگونه؟

با توسل به اهل بیت(ع)، یعنی با خاندان رسول الله(ص) و مولایمان سیدالشهدا(ع) و با توسل به خدایی که می فرماید:«هر بنده ای که توبه به درگاه من کند، توبه او را پذیرا هستم و او را دوست می دارم.»

ای مردم با ایمان و پاک؛ شما این گونه مولا و خدایی دارید، هر چه زودتر خود را از گناه پاک کنید تا در دنیای آخرت شرمنده و سر به زیر نباشید و فریب این دنیا، عروس بظاهر زیبا را نخورید که دامادها و عروسهای زیادی را به کام خویش کشیده است. به فکر امیال چند روزه این دنیای فانی نباشید، به فکر شب اول قبر و تاریکی آن باشید که حضرت علی(ع) مولایمان می آید و می فرماید: آیا به دستورات ما عمل کردید؟ امر به معروف و نهی از منکر کردید؟ دنبال ولایت فقیه و رهبری جامعه اسلامی بودید، آیا واقعا شیعه و پیرو ما بودید؟

ای مردم غیور و شجاع؛ امام عزیز، این حسین زمان و نایب آقایمان امام زمان(عج) را تنها نگذارید. دنباله رو امام عزیزمان باشید، تا در آخرت شرمنده این سید که از تبار رسول الله(ص) است، نباشیم. و حامی رییس جمهور، برادر خامنه ای باشید… که مورد تأیید امام، که جان و روح ما فدای لحظه ای از عمر ایشان شود، هستند.

پیام من به معلمان عزیز و دلسوزم این است که:

فرزندان عزیز و معصوم و پاک را با قرآن و کتابهای مذهبی آشنا سازند و هر دانش آموز را باید استاد اخلاق نمایند و علم او را رو به افزایش ببرند.

شما تنها کسانی هستید که جامعه را آشنا به مسایل سیاسی و اقتصادی می کنید، مواظب اعمالتان و حرف زدنتان برای دانش آموزان باشید که وظایف سنگین بر عهده دارید و از خدا بخواهید که شما را لحظه ای به خود وا مگذارد.

پیام دیگر من به دانش آموزان، که استاد اخلاق برای من بودند:

از شما می خواهم که با نفس درونی خویش که همان نفس اماره است، نبرد و مبارزه کنید که بزرگترین و بالاترین اعمال و کارها است. و اوقات فراغت خودتان را با مطالعه کردن کتابهای مذهبی و علمی مشغول کنید و از عملشان برای پیشرفت جامعه اسلامی و برای ملت محروم استفاده کنید و اگر اسلام احتیاج به نیرو در میادین این جنگ و جنگ های آینده پیدا کرد، کتابها و قلمها را به زمین بگذارید و اسلحه را به سینه بفشارید و به هر ابرقدرت، چه شرق و چه غرب و چه منافقان داخلی بفهمانید که ما علم و دینمان با هم است.

راستی، کسانی که ظاهرا دم از انقلاب می زنند، در هر لباس و مقام و پستی که هستند، به آنها فرصت مکیدن خون محرومین را ندهید و کسانی که می خواهند جامعه را رو به استعمار ببرند، این پانکها و سوسولها را می گویم، این انگلهای جامعه را، هر چه سریعتر ارشاد کنید، اگر قابل ارشاد نیستند، پوزه آنها را به زمین بکشید تا جامعه پاک و منظم و با احکام خداوند و قرآن پیش برود، انشاءالله.

و شما خواهران و زینب های جامعه اسلامیمان که حجابتان و پاک دامنی تان، مانند بال ملکوتی است که این رزمندگان دلیر مرد را در عملیات ها به جلو می راند. این نصایح را از طرف برادر حقیرتان بپذیرید:

خواهران گرامی؛ تباه بودن و سالم بودن جامعه، دست شماست. باید شما زینب گونه باشید، خواهران با عفت و پاک دامن، باید از هر گونه گناه دور باشند، که هستند.

خواهران مهربانم؛ حجاب شما از خون سرخ ما کوبنده تر است و با این عمل پوزه تمام منافقان و کسانی که در راس مسایل فساد اخلاقی هستند، به خاک کشیده می شود.

خواهر؛ فریب ابلیس و ابلیس ها را نخور! به خدا قسم آخرتی در کار است، آنجا فاطمه زهرا(س) مادر امام حسین(ع) ایستاده، بترسید از تاریکی قبر. اگر شما لحظه ای از خدا و عذاب آخرت غافل شوید و خدایی ناکرده گناهی از شما سر زده شود، قلب مادرتان، فاطمه زهرا(س) را به درد آورده اید و شیطان و استعمار را شاد کرده اید.

خواهران پاک و با عفت دانش آموز؛ اگر لحظه ای پیش آمد که میادین جنگ احتیاج به شما خواهران داشت، قلمها را به زمین گذاشته و مسلسلها را به دست گیرید و سینه متجاوزین و یزیدیان را بشکافید.

پیام من به پدر و مادرم که مرا با رنج و مشقت و بی خوابی دادن به خود بزرگ کرده اند، ولی در برابر این همه زحمات و رنجها، من آنان را ناراحت کردم. اول از هر چیز، مرا حلال کنند و مرا قلباً ببخشند.

و شما مادر صبورم! که همچون کوهی استوار مشکلات را تحمل کردی…… همچون زینب(س) باش و صبر را پیشه کن. و مادرجان؛ اگر حجله عروسی مرا ندیدی، به یاد حجله عروسی قاسم(ع) باش.

راستی پدر و مادر؛ من آغشته به گناه هستم و امیدوارم که خدا به حق خون حسین(ع) و خون خودم تمام گناهانم را بیامرزد.

خواهرانم؛ مبادا برای من گریه کنید، که اگر برای من گریه کنید روحم در عذاب است.

من برای این به جبهه رفتم که پرچم «الله اکبر» را در سراسر جهان به اهتزاز در آورم و برای برقراری حکومت حق در این دنیا به جبهه رفتم.

و ما برای خدا و دین اسلام و قرآن شهید شدیم، نه برای چیزهای دیگر دنیوی. شهید حمید خرم در انتظار ماست و می خواهم به کنار او بروم، امام حسین(ع) منتظر ما می باشد.

شهید حمید خرم منتظر من است، که من به ملاقات او روم و با چشمان خویش می بینم که او برای استقبال از من می آید ………. هیچ گونه عکسی بر سر قبرم نصب نکنید، گل سرخ محمدی به جای عکسم و در کنار آن گل سرخ محمدی، اسمم را بنویسید.

اگر شهید شدم، یک مهر کربلا که در جیبم است، روی پیشانیم قرار دهید.

سلام برادرم احمد، که همچون موسی بن جعفر علیه السلام اسیر شده را برسانید.

مادرجان و پدرجان و خواهران محبوبم و برادرانم؛ راهم را ادامه دهید.

در آخر التماس دعا

سرباز آقا ابالفضل العباس(ع)

عباس دولتخواه – ۱۳۶۵/۱۰/۲

[۱]. اقتباس از سخنان اباعبدالله الحسین(ع).

متن زندگی نامه و خاطرات این شهید در اختیار سامانه قرار ندارد؛ در صورت اطلاع لطفا با ما در ارتباط باشید.

    درصورت هرگونه سوال و راهنمایی با شماره زیر تماس حاصل فرمائید
    ۰۹۱۷۱۳۰۱۷۴۸

    Leave a Reply